Site icon sekunde.lt

Panevėžio gatvės virs statybų aikštelėmis

P. Židonio nuotr.

Dėl remontuojamų gatvių nusidriekusius automobilių kamščius pernai keiksnojusių vairuotojų šįmet laukia ne mažesnis kantrybės išbandymas.

Jau nuo vasaros svarbiausias miesto arterijas teks užleisti kelininkams.
Iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos sulaukusi beveik 2 mln. 400 tūkst. eurų, Panevėžio savivaldybė rengiasi rekonstruoti dar vieną Smėlynės gatvės atkarpą bei vieną pavojingiausių mieste Dariaus ir Girėno bei Klaipėdos ir Projektuotojų gatvių sankryžą pertvarkyti į žiedinę.
Pasak Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos, Kelių direkcija jau skyrusi lėšų, beliko formalumai – kad įsakymą pasirašytų Susisiekimo ministerija.
Smėlynės gatvę rengiamasi tvarkyti nuo pat Šiaurinės gatvės iki geležinkelio pervažos, bet šiemet numatyta rekonstruoti tik gatvės dalis nuo žiedo iki Rožių gatvės.
Ši arterinė miesto gatvė bus ne tik perasfaltuojama, bet ir atnaujinamas apšvietimas, nuotekų tinklai, pėsčiųjų takai, įrengiamos eismo saugumo priemonės.
„Smėlynės gatvėje jau rengiame apvažiavimo schemas, specialistai išbandė ir viešojo transporto galimus maršrutus. Aišku, laikinų nepatogumų tikrai bus, bet stengsimės eismą padaryti kaip įmanoma pralaidesnį“, – teigė T. Jukna.

P. Židonio nuotr.

Atsiras naujas žiedas

Kantrybės vairuotojams prireiks važiuojant ne tik Smėlynės, bet ir Klaipėdos gatve. Vienoje judriausių ir avaringiausių miesto sankryžų – Klaipėdos, Projektuotojų bei Dariaus ir Girėno vietoje dabartinių šviesoforų postų suplanuota įrengti turbožiedą – jame eismo srautai yra atskiriami, važiuojant ir išvažiuojant iš sankryžos nebereikia persirikiuoti. Tokio tipo sankryžų pralaidumas yra didesnis.
Pasak T. Juknos, žiedas ne tik sumažintų avaringumą šioje sankryžoje, bet ir pristabdytų naktinius greičio mėgėjų pasivažinėjimus.
Anot direktoriaus, jau dabar reikia ruoštis tam, kad ateityje Klaipėdos gatvė bus viena labiausiai apkrautų – vakariniame miesto rajone sparčiai vystantis verslo iniciatyvoms, eismas šia gatve tik intensyvės.
Naują proveržį turėtų duoti ir tarptautinės „Rail Baltica“ stoties klausimas.
„Su rangovu jau tarėmės, kaip organizuoti eismo srautus Klaipėdos gatvėje. Tikriausiai remonto metu bus uždaryta viena jos pusė, o vėliau eismas bus keičiamas pagal situaciją. Viešasis transportas važiuos arba Žvaigždžių ir Kniaudiškių, arba Statybininkų gatve. Ieškosime galimybių, kad sąlygos nepablogėtų važinėjantiems tiek viešuoju transportu, tiek nuosavais automobiliais“, – pasakojo T. Jukna.
Anot jo, Automobilių kelių direkcijos skirtos lėšos turi būti sunaudotos per metus, todėl kelininkams teks sparčiai suktis.

Laukia žinių iš ministerijos

Jau vasario antroje pusėje Panevėžys laukia žinių ir iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos. Jai miesto Savivaldybė teikė dvi paraiškas. Pagal vieną jų numatyta tęsti rangos darbus Elektronikos ir Beržų gatvėse, taip pat suplanuota Matininkų gatvės, kurioje kuriasi nemažai įmonių, rekonstrukcija.
Taip pat planuojamas paprastasis gatvių remontas – jau pavasarį numatyta pradėti vykdyti viešuosius pirkimus.
„Eilės laukia ir nemažai šaligatvių – suplanuota pirmiausia juos keisti ten, kur gatvės jau sutvarkytos“, – kalbėjo T. Jukna.

Neišvengiami nepatogumai

Kurie šaligatviai pirmieji sulauks rekonstrukcijos, administracijos vadovas teigė nenorintis detalizuoti, kol nėra gautos lėšos.
Šiuo metu projektuojamas Klaipėdos, Smėlynės gatvės nuo miesto centro iki pervažos šaligatvių tvarkymas. Taip pat darbininkų turėtų sulaukti ir dar nepakeistas Ramygalos gatvės šaligatvis.
„Vienas iš pagrindinių Europos Sąjungos lėšų skyrimo kriterijų, kad jos tektų pagrindinėms arterijoms, jungiančioms miestą su rajonu. Dar vienas dviračių takas rekonstrukcijos laukia Pramonės gatvėje, taip pat esame numatę rekonstruoti ir itin prastos būklės pėsčiųjų ir dviračių taką Pušaloto gatvėje. Nauji pėsčiųjų ir dviračių takai numatyti ir Rėklių bei Pievų gatvėje, dabar ruošiame projektus ir, kai tik atsiras proga, bandysime teikti finansavimui“, – kalbėjo T. Jukna.
Jo teigimu, daugelį suplanuotų darbų bus privalu užbaigti dar šiais metais, tad panevėžiečiams neišvengiamai teks iškęsti remontų nepatogumus.
„Kantrybės reikės, nes, be visų šių darbų, šiemet planuojame pradėti ir Nemuno gatvės tilto rekonstrukciją, dėl kurios važiavimo juostų susiaurės iki dviejų. Mieste liks nedaug vietų, kur nevyktų remonto darbai“, – teigė T. Jukna.

 

Exit mobile version