Neturintiesiems nei skiepo nuo COVID-19, nei testo užvertos ne tik didžiųjų parduotuvių, grožio salonų, bet gali būti užtrenktos ir medikų kabinetų durys. Tokią karčią pamoką gavo panevėžietė, du mėnesius laukusi vizito pas gydytoją, bet buvusi išprašyta lauk, nes atėjo ne tik nepasiskiepijusi, bet ir neatlikusi testo.
Lietuvoje skiepytis nuo COVID-19 nėra privaloma, tačiau to nepadariusieji turi pamiršti ne tik apsilankymus pas grožio specialistus, kultūriniuose renginiuose ar apsipirkimus ne maisto prekių parduotuvėse. Panevėžietė Kristina, atlydėjusi mamą į Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų polikliniką, nustėro, kai neurologė atsisakė apžiūrėti pacientę, nes ši nepasiskiepijusi ir neturėjo COVID-19 testo. Medikė moterims paaiškino, kad taip nori apsaugoti save. Gydymo negavusi panevėžietė medikę apkaltino diskriminacija ir pateikė skundą jos darbdaviui – Respublikinei Panevėžio ligoninei.
Kaip pasakojo savo pavardės nenorėjusi viešinti Kristina, dar rugpjūčio pabaigoje ji savo ligotą mamą užregistravusi pas specialistus Konsultacijų poliklinikoje. Anksčiau patekti pas reikiamus medikus nebuvo vietų. Ir pas ausų, nosies ir gerklės specialistą,ir pas neurologę vizitai buvo numatyti tik spalio 15-ąją. Dar dieną prieš tai Kristina paskambino į poliklinikos registratūrą pasiteirauti, ar jos mamai nereikia pasidaryti testo dėl COVID-19, mat nėra pasiskiepijusi.
„Registratūroje mane patikino, kad visi pacientai priimami be galimybių pasų ir kitų apribojimų, įstaigoje ypatingas dėmesys skiriamas srautų valdymui ir kitoms prevencinėms priemonėms“, – pasakojo Kristina.
Įstaiga ta pati – tvarka skirtinga
Pirmiausia Kristina palydėjo mamą pas LOR specialistą. Anot panevėžietės, nors buvo atliktas ne vienas tyrimas, o paciento ir gydytojo kontaktas itin artimas, medikė nė puse žodžio nepriekaištavo, kad pacientė nepasiskiepijusi, nereikalavo ir testo rezultato. Tačiau nuėjus pas neurologę Daivą Bagurskienę situacija buvo visiškai priešinga.
„Tik pradėjusi pildyti ligos istoriją, gydytoja paklausė, ar mama skiepyta. Išgirdusi neigiamą atsakymą, užvertė ligos kortelę pareiškusi, kad jos darbas baigtas. Bandžiau sakyti, kad nuo rugpjūčio laukėme šios konsultacijos, tačiau buvo atšauta, kad čia tik mūsų problemos“, – tokiu medikės elgesiu pasibaisėjo Kristina.
Saugosi užkrato
Panevėžietė pasakoja, kad neurologė jų dar paklaususi, ar mama turi pasidariusi COVID-19 testą. Kristina bandė teisintis, kad poliklinikos registratūroje ją patikino, jog nepasiskiepijusiems pacientams testai nėra reikalingi, tačiau D. Bagurskienė nesileido į diskusijas.
„Paaiškinau, kad registratūroje kalbėta buvo kitaip, bet D. Bagurskienė atsakė, kad pas ją lankantis testas neskiepytiems pacientams yra privalomas. Bet nei registratūroje, nei ant gydytojos kabineto durų tokios informacijos nebuvo pateikta. Neurologė teigė taip sauganti save. Gerai būtų iš anksto žinoti, ar lankantis pas šią gydytoją galioja kita tvarka, ar yra kitos priežastys, kodėl mano mama negavo konsultacijos, kurios laukė du mėnesius“, – piktinosi Kristina.
Pirmadienio rytą ji parašė skundą ir medikės darbdaviui – Respublikinei Panevėžio ligoninei. Kristina įsitikinusi, kad tai yra ne kas kita kaip diskriminacija. Pasak Kristinos, slaugytoja, matydama kaistančią situaciją, pasisiūlė moterį užregistruoti kitam vizitui pas kitą neurologą.
„Nenorėjau konfliktuoti, bet mačiau, kad beprasmiška kalbėti apie gydymą. Net nebūčiau pagalvojusi, kad iki tokių dalykų bus prieita. Jeigu neskiepytiems žmonėms ir medikų pagalba prieinama tik su testais, ar apie tai įstaiga neturėtų iš anksto informuoti pacientų? Du mėnesius laukėme vizito, bet buvome tiesiog išprašytos iš kabineto“, – tai, kas įvyko, iki šiol stulbina Kristiną.
Pradėjo tyrimą
Respublikinės Panevėžio ligoninės atstovas spaudai Vytautas Riaubiškis patvirtino, kad dėl šio įvykio yra gautas skundas ir pradėtas vidinis tyrimas. Išvadas daryti, pasak ligoninės atstovo, bus galima tik baigus tyrimą.
„Nepaisant, kokios bus vidinio tyrimo išvados, apgailestaujame dėl situacijos, kuri sukėlė pacientei ir jos artimiesiems neigiamų emocijų, nepasitenkinimo ir tam tikrų nepatogumų. Jau šiuo metu ši pacientė yra užregistruota apžiūrai pas gydytoją specialistą. Ligoninės administracija, nuodugniai ir nešališkai išnagrinėjusi šį įvykį, priims principingai teisingus sprendimus savo darbuotojų, galimai neatsakingai atlikusių savo pareigas, atžvilgiu“, – patikino V. Riaubiškis.
Anot jo, galimybių paso Konsultacijų poliklinikoje nereikia. Įeinantiesiems yra matuojama temperatūra. Jeigu žmogus neturi COVID-19 ligai būdingų simptomų, pas specialistus jis apsilankyti gali.
Pasak V. Riaubiškio ligoninės administracija nuolat primena pacientams ir jų artimiesiems, kad, pasitaikius nesutarimų tarp pacientų, jų artimųjų ir ligoninės personalo atvejams, nedelsiant apie tai būtų informuojami ligoninės administracijos darbuotojai ar ligoninės komunikacijos specialistas – taip būtų galima nedelsiant išsiaiškinti susidariusią situaciją, ją tinkamai ir laiku išspręsti.
„Vertiname gražius, dalykiškus ir abipusiai pagarbius paciento, jo artimųjų ir gydymo įstaigos personalo santykius, kurie, esame įsitikinę, turi būti nukreipti į maksimalias pastangas padėti pacientui ir jo artimiesiems. Labai apgailestaujame, kad kartais pasitaiko nesusikalbėjimo ar nesusipratimo atvejų, kurie sukelia nereikalingas neigiamas emocijas ir mažina pasitikėjimą vienų kitais“, – atsiprašė V. Riaubiškis.