I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Naujovė parke nuvedė į traumatologinį

Naujovė parke nuvedė į traumatologinį

Seniausiame Panevėžyje Skaistakalnio parke – paskutiniai atnaujinimo darbai. Rekonstruotame parke atsiradusi nauja detalė – skirtingų lygių pėsčiųjų ir dviračių takai – jau tapo spąstais prie naujovės dar neįpratusiems panevėžiečiams ir pridėjo darbo traumatologams.

Projektuotojai teigia, kad tokia infrastruktūra itin populiari Danijoje, Olandijoje, o Panevėžyje įrengta remiantis dviratininkų rekomendacijomis.

Panevėžietės verslininkės pasivaikščiojimas naujaisiais Skaistakalnio takais tetruko vos keletą minučių. Tiek pakako patirti rimtą traumą.

Rita A. pasakoja praėjusį penktadienį, apie 15.30 val., kol dar ganėtinai šviesu, nuvažiavusi pasivaikščioti į Skaistakalnį. Automobilį pastačiusi prieigose, netoli daugiabučių, nupėdino į parką. Jos pasivaikščiojimas tiek ir tetruko. Vos perėjusi tiltuką ir pasukusi plačiuoju taku, vedančiu link rekonstruojamo pėsčiųjų tilto, Rita griuvo, iš karto koją nuvėrė nežmoniškas skausmas.

„Gulėdama rėkiau nesavu balsu, o aplinkui – nė vieno žmogaus. Šiaip taip atsikėliau, nušlubavau atgal iki tiltelio, galvojau skambinti 112, bet mane pamatė pro šalį einantis vyras. Jis ir padėjo nušlepenti iki automobilio. Mano trauma tiesiog lygioj vietoj jo visai nenustebino. Anaiptol, sako, jūs jau ne pirma ir būsit ne paskutinė taip susižalojusi“, – pasakojo Rita.

Darbai sustojo

Ritai tikrais spąstais parke tapo rekonstruoti takai. Jie suprojektuoti taip, kad greta iškloti raudonas dviračių ir juodai pažymėtas pėsčiųjų takai suformuoti ne viename lygyje – vienas už kitą aukštesni keliais centimetrais. Tarp ne vienodo aukščio takų nėra jokios dėmesį atkreipiančios žymos.

„Reikia būti ypač atidžiam, kad nekluptelėtum. Jei nori atskirti pėsčiųjų ir dviratininkų takus, tegul įrengia bent 20 cm aukščio tvorelę ar bortą, nors geltoną juostą nudažytų, kad kliūtis būtų aiškiai matoma. Kai parke rekonstrukcija bus baigta ir masiškai į jį eis žmonės, jiems reikės ir prasilenkti. O jei tą bandys daryti mamos su vežimėliais, jei silpnaregiai? Ar tų projektuotojų kiemuose takai irgi skirtingų lygių?“ – naująja infrastruktūra stebėjosi Rita.

Po trumpo ir skausmingo pasivaikščiojimo parke ji kurį laiką liko nedarbinga. Po medikų apžiūros paaiškėjo, kad šitaip kluptelėjusi išsinarino kairę koją ties čiurna. Koja iki šiol sutinusi. Kapų tvarkymu individualiai užsiimančiai panevėžietei šiuo metu būtų pats darbymetis.

„Kadangi medžiagos drastiškai brangsta, žmonės skuba kuo greičiau sutvarkyti kapavietes, užsakymų turime labai daug, o aš automobilio negaliu vairuoti. Man teks samdyti žmogų, kad vežiotų į kapines su klientais susitikti. Visa tai išgyvensiu, bet jei tą dirbtinai sukurtą kliūtį parke paliks, traumų bus labai daug“, – įspėja Rita.

Rekomendavo dviratininkai

Skaistakalnio parko rekonstrukcijos projektą parengusios mažosios bendrijos „Pupa – strateginė urbanistika“ generalinis direktorius Tada Jonauskis teigia, kad pėsčiųjų ir dviratininkų takai nevienodame lygyje suprojektuoti kaip tik dėl didesnio saugumo.

„Toks sprendimas tam, kad būtų geriau atskirti pėsčiųjų ir dviratininkų srautai ir abiem pusėms būtų saugu. Aukščio skirtumas parinktas pagal dviratininkų rekomendacijas“, – aiškino T. Jonauskis.

Jo nuomone, takų pažymėti dar ir papildoma skiriamąja juosta nėra reikalo – jų kontrastą išryškina ne tik juoda ir raudona spalvos, bet ir skirtinga jų danga.

„Dabartinėje situacijoje, kai parke yra lapų ir takai nevalomi, tas skirtumas gal mažiau matomas, bet kai parkas bus baigtas tvarkyti ir po rekonstrukcijos atidarytas, skirtumas bus akivaizdus“, – tvirtino projektuotojų atstovas.

Anot jo, toks sprendimas kaip tik saugo ir pėsčiuosius, ir dviratininkus – nei vieniems, nei kitiems nėra patogu išlįsti į kitą pusę, o netyčia dviračiu privažiavus prie borto, mažesnė tikimybė nukristi. „Tokia praktika taikoma visame pasaulyje, ypač tokiose dviratininkų šalyse kaip Olandija, Danija. Ir Skaistakalnio parke nevienodo lygio takai įrengti remiantis Lietuvos dviratininkų rekomendacija“, – teigė T. Jonauskis.

Apsauga nuo didesnių nelaimių

Beveik 30 ha užimančio Skaistakalnio parko sutvarkymo projekto vadovas Tadas Stanikūnas svarsto, jog kaip bus naudojamasi naujaisiais takais, yra ir žmonių kultūros klausimas – matydami skirtingas spalvas ir lygius, pėstieji ir dviratininkai turėtų stengtis tilpti savame take.

„Daugiau nelaimingų atvejų nutinka, kai dviratininkai ar paspirtukininkai atsitrenkia į pėsčiąjį, gal nevienodas lygis labiau apsaugos nuo tokių nelaimių“, – mano T. Stanikūnas.

Anot jo, šiuo metu parke atliekami paskutiniai rekonstrukcijos darbai, baigiama įrengti vaikų žaidimų aikštelė. Jau baigti tiesti nauji takai, modernizuotas apšvietimas, susodinti želdiniai, įrengtas stiklo kupolas oranžerijai.

Daugiausia darbo statybininkams liko rekonstruojant pėsčiųjų tiltą per Nevėžį. Nors jau baigti sunkieji betonavimo darbai, liko įrengti dangą ir apsaugas, T. Stanikūno teigimu, tiltą pėstiesiems numatyta atverti tik kitąmet.

 

Galerija

 

Komentarai

  • einant saligatviu salia gatves kazkaip normalus zmones nuo saligatvio po masinu ratais negriuvineja, tai kur problema parke, aukstesnis bortelis skiria pesciuju dali nuo dviraciu dvipusio eismo tako, kas jum liepia nuo tu borteliu sokineti, tas pats ir su dviraciu vairuotojais, dvi juostos , vaziuokit ramiai ir nebus jokiu problemu, bet jai lakstot kaip nuo lenciugu nutruke tai jau patys ir kalti, kad nuo bortu nuo bortu dribinejate)))))

  • Suolai prie pat dviraciu tako. Ar saugu?

  • Būtinai ant dviračių tako lipt? Gerai kad susižslojo. Turbūt ir per gatves vaikšto kur papuola.

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų