Site icon sekunde.lt

Miesto centre – sutrikę vairuotojai

Prasidedant naujos Panevėžio autobusų stoties statybų darbams, miesto centre atsiradę nauji kelio ženklai vairuotojams dažnai nė motais.

P. Židonio nuotr.

Prasidedant naujos Panevėžio autobusų stoties statybų darbams, miesto centre atsiradę nauji kelio ženklai vairuotojams dažnai nė motais.

Pareigūnai teigia kol kas nepuolantys bausti, tačiau pažeidimams kartojantis žadama pradėti rašyti protokolus.

Nepaiso ženklų

Panevėžio centre vairuotojams tenka pratintis prie pasikeitusios eismo tvarkos.

Statybininkams užtvėrus dalį autobusų stoties perono, greta esančioje prekybos centro aikštelėje vietų irgi sumažėjo dalį jos atitvėrus autobusams.

Nors pastatytas ir kelio ženklas, autobusams skirtose vietose toliau rikiuojami automobiliai.

Negana to, užtvėrus įprastą išvažiavimą iš stoties teritorijos per Savanorių aikštę į J. Basanavičiaus gatvę, ne vienas vairuotojas sugalvoja kelią trumpinti tiesiai per autobusų stotį, užuot sukęs iš prekybos centro aikštelės į dešinę, kaip dabar nurodo kelio ženklai.

„Kaip mes juokaujame, kuo prabangesnis automobilis, tuo dažniau vairuotojas pažeidinėja Kelių eismo taisykles.“

D. Svirelienė

Panevėžio autobusų parko direktoriaus Arnoldo Gražio teigimu, dėl tokios vairuotojų savivalės teko kreiptis ir į policijos pareigūnus.

„Turbūt turi praeiti savaitė dvi, kad situacija taptų normali. Vairuotojai nežiūri į kelio ženklus, nepakelia galvos ir važiuoja, kaip dešimtmečius važiavo. Bet autobusų stoties teritorijos automobiliams niekada nebuvo leidžiama kirsti. Tie, kurie dabar važiuoja tiesiai per stotį, piktybiškai pažeidinėja Kelių eismo taisykles“, – pastebi A. Gražys.

Pastatytas kelio ženklas kai kuriems vairuotojams nė motais – autobusams skirtose vietose toliau rikiuojami automobiliai. P. Židonio nuotraukos

Perone nebetelpa

Pasak A. Gražio, dėl naujosios stoties statybos darbų aptvėrus nemažą dalį dabartinės stoties teritorijos, autobusams gerokai sumažėjo vietos.

Neliko kitos išeities, kaip šiems įsiprašyti į prekybos centro automobilių aikštelę.

„Autobusams reikia kažkur stovėti iki kito reiso – kartais valandą, dvi, o kartais ir visas penkias. Būna, suvažiuoja ir 10–15 autobusų, stoties teritorijoje visi nebetelpa“, – sako direktorius.

Pasak jo, į autobusų parko teritoriją Beržų gatvėje ilsėtis vairuotojai nevažiuoja. Visų pirma, taip varinėti autobusus būtų neekonomiška, be to, už įvažiavimą stoties administratorius ima nustatytą mokestį. Už jį turi suteikti ir galimybę vairuotojams pailsėti, pasistatyti autobusą.

Daugiau policijos dėmesio

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos specialistas Tadas Martinaitis patvirtino, jog kebli situacija pareigūnams irgi žinoma.

„Kadangi uždarytas vienas išvažiavimas, vairuotojai pradėjo važinėti ir tiesiai per autobusų stotį. Nepastebi kelio ženklų ir nesuka į dešinę, kaip rodo naujieji kelio ženklai – išvažiuoja nuo prekybos centro ir išvydę, kad nebegali pasukti kairėn, kerta autobusų stotį“, – sako T. Martinaitis.

Anot jo, kol kas pareigūnai su vairuotojais kalbasi prevenciškai, neskuba jų bausti.

„Jei ir toliau bus pažeidinėjama, šitai teritorijai bus skiriama dar daugiau dėmesio ir pareigūnai pradės rašyti protokolus“, – įspėjo policijos atstovas.

Panevėžio savivaldybės Teisės skyriaus vedėja, laikinai einanti ir Viešosios tvarkos skyriaus vedėjos pareigas Daiva Svirelienė perspėja, kad ir Savivaldybė gali kontroliuoti, kaip paisoma draudimų sustoti ir stovėti.

„Jei bus didesnių problemų, kurios kels pavojų eismo saugumui, kviesime pareigūnus, sustiprinsime kontrolę“, – patikino D. Svirelienė.

Naujos autobusų stoties statybos turėtų trukti dvejus metus, tad šioje miesto dalyje kitokia eismo organizavimo tvarka galios iki 2023-iųjų pabaigos.

Pažeidėjų tūkstančiai

Vedėja teigė negalinti išskirti vienos miesto vietos, kur būtų daugiausia pažeidimų dėl automobilių stovėjimo – visame mieste jų yra.

Kiekvieną dieną tokius pažeidimus fiksuoja tiek Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai, tiek ir patys panevėžiečiai.

„Iš vienos pusės, nėra malonu, kad gauname pranešimus apie pažeidimus, bet iš kitos pusės, puiku, kad gyventojai nebetoleruoja pažeidėjų“, – sako D. Svirelienė.

Praėjusiais metais Savivaldybės specialistai surašė 3 440 protokolų, iš kurių vien už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, susijusius su automobilių statymu, – 2 082.

Bauda už stovėjimą ar sustojimą ne vietoje gali siekti nuo 30 iki 90 eurų. Baudžiant pirmą kartą užtenka sumokėti pusę minimalios baudos, tai yra 15 eurų.

„Kaip mes juokaujame, kuo prabangesnis automobilis, tuo dažniau vairuotojas pažeidinėja Kelių eismo taisykles“, – pastebi D. Svirelienė.

Automobilius panevėžiečiai rikiuoja ir ant žaliosios vejos, vaikų žaidimų aikštelėse ir pan. Savivaldybės specialistams neretai tenka išgirsti absurdiškų pasiteisinimų, esą nėra pažymėta, jog toje vietoje šaligatvis ar vaikų žaidimo aikštelė.

„Stovi krepšinio stovai ir statau automobilį – juk nepažymėta, kad krepšinio aikštelėje negalima statyti“, – stebisi D. Svirelienė.

Exit mobile version