Site icon sekunde.lt

Meta Visata – viskas, ką apie ją reikia žinoti

Meta visata – tai vieta, kurioje realus pasaulis susitinka su virtualia tikrove. Skamba intriguojančiai, tiesa? Iš tikrųjų viskas yra kur kas paprasčiau. Meta visatoje arba kitaip tariant – virtualiame pasaulyje, jūs galite neiškeldami kojos iš namų dalyvauti socialinėje veikloje su savo draugais, bendradarbiais ar kitais žmonėmis.

Virtualiame pasaulyje jūs galite dirbti, mokytis, apžiūrėti lankomus objektus ar gerai leisti laiką žaisdami įvairius žaidimus. Viskas vyksta internetinėje 3D erdvėje, į kurią galima patekti užsidėjus virtualios realybės akinius. Tačiau apie viską nuo pradžių.

Meta visatos atsiradimo istorija

Meta visatos apibrėžimas nėra jokia naujiena. Ši sąvoka jau buvo žinoma 1992 metais, kai vienoje iš savo novelių, ją panaudojo Nealas Stephensonas. Tačiau šiomis dienomis šios sąvokos reikšmė visiškai pasikeitė. Šiais laikais meta visata apibūdinama kaip internetinė 3D virtuali erdvė, interneto ryšio pagalba sujungianti vartotojus visais gyvenimo aspektais. Tokia meta visata, kokią mes turime šiandien, niekada ankščiau nebuvo įmanoma dėl techninių išteklių trūkumo. Tai sudėtinga technologija, kuri visuotinam naudojimui buvo pristatyta 2012 metais, sukūrus „Oculus Rift“ virtualios realybės akinius. Nuo to momento, ši technologija greitai išpopuliarėjo vartotojų tarpe ir buvo pradėta sparčiai tobulinti.

2014 metais „Facebook“ bendrovė už 2 milijardus JAV dolerių įsigijo „Oculus Rift“, o tai iš esmės paskatino savotiškas didelių korporacijų lenktynes, dėl įtakos virtualios realybės srityje. Apie savo kuriamus virtualios realybės akinius paskelbė ir kiti technologijų milžinai, tokie kaip „Sony“, „Google“  ir „Samsung“. Vartotojai, ilgą laiką žaidę įvairius žaidimus, pavyzdžiui tokius, kuriuose senovės Egiptas kompiuteriniuose žaidimuose pateikiamas, kaip civilizacijos lopšys, užsidėję virtualios realybės akinius, gali aplankyti senovės Egiptą, neiškeldami kojos iš namų. Tokios patirtys paskatino meta visatos populiarumą ir turėjo didelės įtakos tolimesniam šios technologijos vystymui.

Galiausiai, „Facebook“ suprato, kad meta visata yra socialinės veiklos internete ateitis ir pakeitė savo bendrovės pavadinimą į „Meta“. Į meta visatos kūrimą bei technologinės įrangos tobulinimą, „Meta“ planuoja investuoti milijardus dolerių siekiančias sumas.

Meta visatos pritaikymo sritys

Meta visatos galimybės neapsiriboja tik pramogomis ir žaidimais. Žinoma, tai yra puiki vieta susitikti su draugais, žaisti žaidimus, spręsti įvairias užduotis ar tiesiog bendrauti. Tačiau meta visatą galima išnaudoti ir daug prasmingiau:

Meta visatos keliami iššūkiai

Kaip ir kiekviena, žmonių gyvenimus ir įpročius keičianti technologija, meta visata turi savo neigiamų savybių. Pasinėrę į virtualią realybę, žmonės rizikuoja per daug atitrūkti nuo realaus gyvenimo. Virtualus bendravimas ir virtuali aplinka niekada pilnai nepakeis realaus pasaulio ir gyvo bendravimo, todėl per didelis pasitikėjimas tokiomis technologijomis gali paskatinti įvairių psichologinių problemų atsiradimą.

Be to, egzistuoja ir papildoma įsilaužimo į jūsų asmeninį gyvenimą, rizika. Meta visata gali tapti dar viena vieta, kurioje, įsilaužus į jūsų paskyrą, jūs galite prarasti savo asmeninius duomenis ar net susigadinti turimą reputaciją. Neužtikrinus tinkamo duomenų saugumo, taip pat kyla tapatybės vagystės rizika. Dėl to, prieš pradėdami naudotis meta visata, jūs turėtumėte pilnai išsiaiškinti jos keliamas grėsmes, kad būtumėte užtikrinti dėl savo duomenų saugumo.  

Exit mobile version