Site icon sekunde.lt

Kauno autobusų stotis: sulaukė ir keleivių, ir rekordo

Laima Pakusienė

Didesnis keleivių skaičius, savitarnos kasos, vietos gyventojų „ekskursijos“ ir malonus pasididžiavimo jausmas – štai tokius pokyčius jau keturis mėnesius išgyvena modernizuota Kauno autobusų stotis. Kiek laiko tęsis ši euforija? Tikimasi, kad ilgai.

Šių metų sausio pabaigoje atidaryta stotis nuo savo pirmtakės skiriasi kaip diena nuo nakties. Tai spėjo įvertinti visi – ir Lietuvos prezidentė, ir senieji stoties rajono gyventojai, kurie tiesiog bijojo nesulauksiantys objekto atgimimo. Sulaukė. Ir netgi pirmus mėnesius ėjo į stotį kaip į ekskursiją. Kas dar pasikeitė? Išaugo keleivių srautas. Pagerėjo sąlygos ir stoties darbuotojams – jiems skirta poilsio zona su dušais, persirengimo spintelėmis.

Kauno autobusų stotis (J. Butkutės nuotr.)

Šiuolaikinių technologinių sprendimų rekonstruotoje stotyje neišsigando nė senjorai, kurie kiekvieną vasarą autobusais keliauja į savo sodo sklypus Kauno priemiesčiuose, o vakarais grįžta namo nešini gausiu krapų, salotų ir svogūnų laiškų derliumi. Tačiau modernios bilietų savitarnos kasos nesugriovė šių dešimtmečiais puoselėtų tradicijų. „Jeigu pasiūlome pagalbą, jos atsisako. Tikina – čia viskas ir taip aišku. Tą mygtuką paspaudei ir išlindo bilietas“, – juokėsi Kauno autobusų stoties vadovė Laima Pakusienė. Ar naujas stoties drabužis ilgam pakeis keleivių požiūrį į keliones autobusais?

– Po Kauno autobusų stoties modernizavimo praėjo keturi mėnesiai. Kas pasikeitė? Kokių gerų pokyčių pastebėjote? – paklausėme L.Pakusienės.

– Viskas pasikeitė 100 proc.: ir pačios stoties įvaizdis, ir keleivių srautas, ir požiūris į laukimą, ir vairuotojų darbo sąlygos. Noriu pasidžiaugti mūsų pastatu, mūsų architektu Gintaru Balčyčiu, esame patenkinti bendravimo rezultatu – gimė tokia stotis, kokią ir įsivaizdavome.

Pasikeitė pačių keleivių požiūris. Žmonės, kurie išvažiuoja iš Kauno, didžiuojasi iškeliaudami iš tokios stoties. Visi, manau, džiaugiasi, kad miestas turi tokį objektą. Net vietiniai gyventojai iš aplinkinių rajonų ėjo į ekskursijas po stotį ir džiaugėsi, kad jų kaimynystėje atsirado toks objektas. O štai vyresnio amžiaus žmonės džiūgavo, kad išvis sulaukė stoties modernizavimo.

Per keturis mėnesius stebime keleivių skaičiaus padidėjimą. Atrodo, ir pačioje stotyje laukiančių keleivių yra daugiau. Jie atvažiuoja šiek tiek anksčiau ir laukia autobuso. Visiems smagu laiką leisti gražioje aplinkoje.

Taip pat skaičiuojame, kad padidėjo keleivių, įsigyjančių bilietus, srautas. Išvada būtų tokia: laukimo salė jauki, pro langą matyti autobusai, šalia įrengtos kasos. Viskas kompaktiškai išdėstyta. Matydami autobusus, keleiviai jaučiasi saugiai, todėl iki paskutinės minutės laukia stotyje.

Tam įtaką padarė ir prekybos centras pačioje stotyje. Keleiviai gali nusipirkti vandens, užkandžių, yra pakankamai kavinukių. Yra ir kur vaistų įsigyti, galų gale grožio salonas, kuriame galima pasidaryti manikiūrą.

Nuo rugsėjo mūsų stotį užplūsta jauni žmonės, pavasarį prasideda kelionės į sodus, atėjo vasara – daugėja atostogaujančių keleivių.

– Ar jaunimas keliauja autobusais?

– Mūsų miestas unikalus tuo, kad turime daug įvairių mokymo įstaigų – kelis universitetus, kolegijų, profesinių mokyklų. Į Kauną studijuoti atvažiuoja daugybė jaunų žmonių iš kitų miestų. Kaip dar pritraukti jauną žmogų keliauti autobusais? Manome, kad požeminė automobilių stovėjimo aikštelė yra patogi jaunimui, kuris važinėja automobiliais, tačiau ilgesniems maršrutams renkasi keliones autobusu. Žmogui nereikia išeiti nei į lietų, nei į sniegą. Galima palikti savo automobilį aikštelėje.

Pastebiu sezoniškumą: nuo rugsėjo mūsų stotį užplūsta jauni žmonės, pavasarį prasideda išvykos į sodus, todėl matome daugiau vyresnio amžiaus žmonių. Atėjo vasara – daugėja atostogaujančių keleivių.

– Kauno autobusų stotis išgarsėjo ir labai moderniais technologiniais sprendimais. Ar jie nekelia problemų vyresnio amžiaus keleiviams? Tiems, kurie kelis dešimtmečius keliauja autobusais?

– Kaip aš sakau, mes išaugome popierinės informacijos marškinėlius. Taip, išties esame labai modernūs: stotyje įrengtos pirmosios Lietuvoje autobusų bilietų savitarnos kasos, informacija keleiviams pateikiama realiu laiku, veikia unikali eismo valdymo sistema – tai pirma tokio aukšto lygio sistema šalyje. Taip pat įgyvendinta unikali ir šalyje analogų neturinti paslauga – siuntos drive, kai siuntas gali atiduoti ar atsiimti neišlipdamas iš automobilio.

Susidariau įspūdį, kad net senjorų tokios inovacijos negąsdina. Teigiamų atsiliepimų sulaukiame daugiau negu neigiamų. Pastarųjų gauname vienetus. Net ir prie savitarnos kasų pastebime ganėtinai daug vyresnių žmonių. Kai prie jų prieini ir pasiūlai pagalbą, sako – čia viskas ir taip aišku.

– O kaip į stoties atnaujinimą reagavo vairuotojai? Žmonės, kurie irgi ne vieną dešimtmetį, galima sakyti, praleido šioje stotyje.

– Jų darbo ir poilsio sąlygos pagerėjo: įrengtas vairuotojų poilsio kambarys, kur jie gali papietauti, išgerti arbatos. Čia pailsėti gali ne tik „Kautros“, bet ir kitų įmonių vairuotojai. Įrengtos buitinės patalpos su dušais, persirengimo spintelėmis. Kaip aš juokauju, po darbo galima tiesiai į teatrą nueiti.

– Kada paskutinį kartą atnaujinote autobusų parką?

– Kiekvienais metais „Kautra“ atnaujina savo autobusų parką. Šiais metais padarėme bene rekordinę investiciją – įsigijome 35 naujus tarpmiestinius ir priemiestinius autobusus.

– Kokių įvertinimų sulaukėte, kai atidarėte modernizuotą stotį?

(J. Butkutės nuotr.)

– Jų labai daug, bet visi pozityvūs ir gražūs. Nuo Prezidentės vizito ir gražių žodžių, aktorių susižavėjimo Teatro dieną, kurios renginys organizuotas būtent stotyje, iki apdovanojimų. Dalyvavome Lietuvos verslo konfederacijos surengtame „Metų paslaugos“ konkurse. Sužibėjome „Metų nekilnojamojo turto projekto“ kategorijoje. Aišku, tokie įvertinimai džiugina. Tik gavęs supranti, kad mąstei ir pasirinkai teisingai.

– Kokie dar malonūs netikėtumai laukia stoties?

– Artimiausiu metu Lietuvos rekordų knygoje bus paskelbtas naujas įrašas. Jis susijęs su mūsų laikrodžiu, tapusiu didžiausiu Lietuvoje elektromechaniniu laikrodžiu. Prietaisas pagamintas Vokietijoje. Architektas pasiūlė tokį laikrodžio dydį: 4 m skersmens, minutes rodanti rodyklė – 2,08 m, valandų rodyklė – 1,33 m. Juk stotis be laikrodžio neįsivaizduojama, todėl ir norėjosi kažko panašaus.

– Kokius vykdote rinkodaros projektus?

L.Pakusienė mano, kad tokią autobusų stotį galima naudoti ir kaip renginių bei pristatymų vietą. (J. Butkutės nuotr.)

– Stotis tampa atvira miesto vieta, traukianti miestiečius ne tik keliauti, bet ir pramogauti. Kaip anksčiau minėjau, stotyje vyko Teatro dienos apdovanojimų šventė, kvietėme vilniečius jų gimtadienio proga aplankyti Kauną, pristatėme Pažaislio muzikos festivalį. Kai yra tokia moderni vieta mieste, manau, ateityje sulauksime dar įvairių įdomių sprendimų.

Didžiausia Lietuvoje

Per parą Kauno autobusų stotyje apsilanko per 10 tūkst. žmonių, atvyksta vidutiniškai 700 tarpmiestinių ir tarptautinių autobusų. Bendras stoties pastato plotas 13,2 tūkst. kv. metrų. Stoties projekto vertė – per 9 mln. eurų. Statybos truko apie 1,5 metų.

Autobusų stoties peronas

Exit mobile version