ARCHYVŲ nuotr.

Įstatymo pataisos padės plėsti dviratininkams reikalingą infrastruktūrą

Įstatymo pataisos padės plėsti dviratininkams reikalingą infrastruktūrą

Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo įstatyme siūloma aiškiai numatyti, kiek lėšų iš šios programos turi būti skiriama išskirtinai dviračių ir mikromobilumo priemonių infrastruktūrai.

Tai numatančias įstatymo pataisas įregistravo Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos (TS-LKD) narys Andrius Kupčinskas.

Jei Seimas pritartų, įstatyme būtų numatyta, jog saugaus eismo ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti turi būti skiriama ne mažiau kaip 15 procentų, o iš jų ne mažiau 5 procentai dviračių ar mikromobilumo priemonių infrastruktūros plėtrai ir priežiūrai.

Projekto autorius A. Kupčinskas mano, kad  reikalinga aiški finansavimo riba, kuri numatytų mažiausią skiriamą dalį tokioms darnaus ir ekologiško judumo priemonėms kaip dviračiai ar elektriniai paspirtukai.

Pasak A. Kupčinsko, dviračių infrastruktūros plėtra ne tik užtikrina darnų judumą, tačiau mažina automobilių spūstis ir stiprina dviratininkų sveikatą. Jis atkreipia dėmesį, kad mikromobilumo priemonių plėtra miestams yra naudinga tuo, kad tai perėjimas prie mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių ir tvarių transporto rūšių.

Taip pat tikimasi, kad šis įstatymo projektas paskatins verslą siūlyti  darbuotojams naudotis dviračiu ar elektriniu paspirtuku kelionei į darbą, įrengti vietas dviračių laikymui.

Projekto rengėjas sako, kad remiantis 2022–2024 metų KPPP lėšų duomenimis, pagal šį įstatymo pakeitimą, dviračių ir mikromobilumo priemonių infrastruktūrai per metus galėtų būti skiriama iki 9 mln. eurų kasmet.

Siūloma, kad įstatymo pataisos įsigaliotų 2025 metų liepos 1 dieną.

Platinti, skelbti, kopijuoti Eltos informacijas ir fotoinformacijas be raštiško Eltos sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų