„Iki“ užsakymu „Norstat“ atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė apklaustųjų (57 proc.) lankydamiesi maisto prekių parduotuvėje jaučiasi pakankamai ar visiškai saugūs dėl grėsmės užsikrėsti COVID-19. Nors ryškaus atotrūkio tarp skirtingo amžiaus grupių nėra, saugiausiai apsipirkdami sako besijaučiantys vyresnio amžiaus žmonės – beveik pusė 50–70 metų grupėms priklausančių asmenų.
„Praėjo metai, kai Lietuvoje buvo patvirtintas pirmasis susirgimo COVID-19 atvejis, nuo tada visuomenė gyvena karantino ir įvairių apribojimų sąlygomis. Nuo pat pirmųjų dienų ėmėme taikyti būtinas ir papildomas saugos priemones, jas nuolat peržiūrime. Tyrimo duomenys rodo, kad pastangos atsiperka ir pirkėjai parduotuvėse jaučiasi gana saugūs“, – sako V. Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė.
Vyriausybei svarstant galimybes vykdyti plataus masto privalomą darbuotojų testavimą ir diskutuojant apie jo finansavimo galimybes, „Iki“, be kitų saugumo užtikrinimo priemonių, jau kelis mėnesius vykdo ir tinklo darbuotojų testavimą.
Anot V. Budrienės, kas dvi savaites bendrovės lėšomis reguliariai testuojami logistikos departamento darbuotojai, kad būtų užtikrinamas nenutrūkstamas prekių tiekimas į tinklo parduotuves. Parduotuvių darbuotojai testuojami iš karto tais atvejais, kai parduotuvėje atsiranda grėsmė formuotis koronaviruso židiniui. Pasak tinklo atstovės, darbuotojai šią galimybę vertina pozityviai ir supranta visų mūsų bendrą indėlį į saugumo užtikrinimą šalyje.
V.Budrienės teigimu, ir patys pirkėjai per pandemiją elgiasi atsakingai – laikosi atstumo bei naudoja rankų dezinfekcijos priemones. Apklausos duomenimis, net 64 proc. pirkėjų bent kartą per vieną apsipirkimą pasinaudoja parduotuvėse įrengtais dozatoriais su dezinfekantu.
„Pandemijos metu raginame pirkėjus elgtis atsakingai – apsipirkti ne piko valandomis, į prekybos vietas atvykti su pirkinių sąrašu. Pastebime, kad žmonės atsižvelgia į mūsų vykdomą komunikaciją ir stengiasi apsipirkti kaip įmanoma saugiau ir greičiau, dažniau naudojasi savitarnos kasomis“, – teigia V. Budrienė.
Kaip rodo tyrimo rezultatai, net 62 proc. apklaustųjų maisto prekėmis apsirūpina rečiau nei įprastai. Labiausiai parduotuvių vengia vyresni pirkėjai – net 73 proc. 60–73 m. amžiaus grupei priklausančių žmonių sumažino apsilankymų parduotuvėse skaičių. Didžioji dalis apklaustųjų į maisto prekių parduotuves užsuka 2–3 kartus per savaitę, kiek daugiau nei trečdalis apsirūpina maistu per vieną apsilankymą, tačiau iš karto nusiperka daugiau.