Vyriausybės vadovė tikina, kad tai nėra „artimiausio laikotarpio svarstymas“.
„Suprantu, kad karštos galvos čia dabar visokių pasiūlymų turi. Kas vamzdžius užsukti, kas bėgius nupjauti, kas dar kažką padaryti. Bet tai tikrai nėra tas klausimas, kurį šiandien Vyriausybė svarstytų“, – pirmadienį Seime žurnalistams sakė I. Šimonytė.
Ministrė pirmininkė atkreipė dėmesį, kad tranzitas iš likusios Rusijos teritorijos į Kaliningradą yra reglamentuotas europinio lygmens susitarimais.
„Aš suprantu, kad čia visi užsikaitinę dėl sankcionuotų prekių gabenimo, bet aš siūlyčiau nepamiršti, kad dar yra Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ir Rusijos Federacijos sutartis dėl piliečių supaprastintos tranzito tvarkos“, – pabrėžė I. Šimonytė.
Europos Komisijai pateikus ketvirtojo sankcijų paketo aiškinamąsias gaires, pagal kurias Rusijai leidžiama geležinkeliais per Europos Sąjungos teritoriją gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningradą, jei šios nenaudojamos kariniams tikslams, Lietuvos viešojoje erdvėje pasigirdo siūlymų išardyti rusiškąją geležinkelio vėžę, kuria šie kroviniai Lietuvos teritorija vežami į Rusijos ekslavą.
Ši vežė yra platesnė nei naudojama ES.
Prieš EK pateikiant išaiškinimą, Lietuva nuo birželio 17 d. neleido į Kaliningradą iš Rusijos savo teritorija gabenti plieno bei juodųjų metalų, o nuo liepos 10 d. – cemento, alkoholio ir įvairių prabangos prekių.
Platinti, skelbti, kopijuoti Eltos informacijas ir fotoinformacijas be raštiško Eltos sutikimo draudžiama.
Komentarai
geležinkelio bėgius ir pylimus visada reikia remontuoti …, kaip ir ruskiai kad „remontuoja dujotiekių ir naftotiekių vamzdžius … 🙂 … ir tai irgi nebūtų jokia blokada ruskynui … :):):) o remontų trukmė irgi priklausytų nuo finansin