Site icon sekunde.lt

Autobusų stočiai vėl ieško statybininkų

Panevėžio savivaldybė jau ketvirtą kartą paskelbė konkursą pastatyti miestui naują autobusų stotį. Po trijų nesėkmingų kartų, kai už jos pasiūlytą sumą nė viena įmonė neapsiėmė tokio darbo, Savivaldybė sutinka pakelti kainos kartelę. Administracija tikisi nemažai lėšų stoties statyboms gauti pardavus daugiau nei 100 vietų, beveik 4 000 kvadratinių metrų, automobilių stovėjimo aikštelę J. Basanavičiaus gatvėje, prekybos centro pašonėje.

Stabdį nuspaudė trumpam

Klausimą dėl automobilių aikštelės miesto centre pardavimo planuota išspręsti praėjusios savaitės Tarybos posėdyje – tai buvo įtraukta į bendrą planuojamo parduoti kito Savivaldybės turto, daugiausia – socialiniams būstams netinkamų butų – sąrašą. Visgi paskutinę minutę nuspaustas stabdis.

„Gruodį Tarybai bus teikiamas atskiras klausimas dėl aikštelės pardavimo, kad nekiltų jokių interpretacijų“, – teigė Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

Jo nuomone, dabar, išaugus nekilnojamojo turto kainoms, būtų tinkamiausias metas parduoti tokį objektą.

„Jei miestas pats neplanuoja jos tvarkyti, geriau parduoti ir vienu šūviu nušauti du zuikius: gauti daug pinigų, kurių Savivaldybei labai trūksta, ir turėti sutvarkytą teritoriją, panašią į miesto centrinę dalį, o ne automobilių turgų kaip dabar.“
T. Jukna

„Miestas jau daug investavęs į teritorijų centre sutvarkymą: atnaujinta Laisvės aikštė, Senvagė, atsiras ir nauja stotis, vietoj senosios – parkas, bus sutvarkytas jos dabartinis pastatas. Lieka ta stovėjimo aikštelė, į kurią Savivaldybė nenumačiusi investuoti. Jei miestas pats neplanuoja jos tvarkyti, geriau parduoti ir vienu šūviu nušauti du zuikius: gauti daug pinigų, kurių Savivaldybei labai trūksta, ir turėti sutvarkytą teritoriją, panašią į miesto centrinę dalį, o ne automobilių turgų kaip dabar“, – įsitikinęs T. Jukna.

Direktorius neatmeta, kad tokį pirkinį įsigiję verslininkai šioje vietoje matytų daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, kurios du aukštai būtų skirti komercinėms patalpoms – toks projektas panevėžiečiams buvo pristatytas dar 2016-aisiais parodoje „EXPO Aukštaitija“.

Kiek Savivaldybė galėtų uždirbti pardavusi automobilių aikštelę centre, direktorius nedrįsta įvardyti. Anot jo, gavus Tarybos pritarimą, pradinę pardavimo kainą nustatytų pasamdyti nepriklausomi vertintojai.

Savivaldybės administracija teigia klausimą dėl automobilių aikštelės pardavimo atidėjusi, bet idėjos neatsisakiusi – pinigų reikia jau kovą planuojamoms pradėti naujos autobusų stoties statyboms. P. Židonio nuotr.

Startą planuoja pavasarį

Visgi net jei kitą mėnesį Tarybos posėdyje užteks politikų balsų, kad automobilių aikštelė būtų pradėta pardavinėti, už ją gautus pinigus pridėjus prie Savivaldybės numatytųjų skirti autobusų stoties statyboms, lėšų tam vis tiek neužtektų.

Savivaldybė anksčiau buvo suskaičiavusi, kad naujosios stoties su požemine automobilių stovėjimo aikštele statybos galėtų atsieiti 3,7 mln. eurų. Tačiau jau trys skelbti viešųjų pirkimų konkursai parodė, kad statybininkų finansiniai lūkesčiai gerokai didesni.

Šią savaitę paskelbusi ketvirtą konkursą, Savivaldybė jau sutinka už būsimąją stotį statytojams sumokėti daugiau.

Naujos kainos ribos T. Jukna neįvardija. Anot direktoriaus, ji siekia trijuose konkursuose užsiprašytą mažiausią sumą. Anot jo, naujosios stoties statybų išlaidos auga proporcijai kylančioms medžiagų kainoms.

Administracijos vadovas prognozuoja, kad šįkart konkurso laimėtojas turėtų būti išrinktas ir jau kitų metų kovą startuoti naujos stoties statybos.

Pasak jo, bus ieškoma ir kitų finansavimo šaltinių.

„Taryba yra pasakiusi, kad reikia vykdyti autobusų stoties rangos pirkimą. Dabar klausimas, kaip ir iš kur surinkti finansavimą. Kitiems metams statybų pradžiai reikėtų bent jau 1,5 mln. eurų. O jau po to, 2023-iaisiais, pabandysime gauti dalį iš Europos Sąjungos“, – sako T. Jukna.

Sukeistų vietomis

Naują autobusų stotį Panevėžiui suprojektavo Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studija. Savivaldybė planuoja, kad ji turėtų pradėti veikti 2024 metais. Naujoji stotis iškiltų pietinėje Savanorių aikštės pusėje, alyvų skvero vietoje, o dabartinį stoties peroną pakeistų nauja poilsio zona su želdiniais, suoliukais. Autobusų stoties veiklą perkėlus iš dabartinių patalpų į naująsias, numatyta rekonstruoti ir jos pastatą. Į jį ketinama perkelti tris įstaigas, o dalį patalpų skirti bendruomenės renginiams ir kitokiems poreikiams.

Exit mobile version