Nuo meno istorijos reikėtų pradėti norintiems suprasti ne tik šiuolaikinius dailės, bet ir socialinius ar net politinius procesus. 67 metus nuo pirmojo leidimo originalo kalba skaičiuojančioje „Meno istorijoje“ profesorius E. H. Gombrichas paprastai, bet nebanaliai aiškina apie meno estetiką ir visuomenės santvarkos kismus, lėmusius konkrečios meno srovės įsigalėjimą. „Perskaičius šią knygą ir atsidūrus šiuolaikinio meno parodoje, nebekils klausimų, kodėl tas dailininkas piešia taip pat kaip jūsų penkiametis giminaitis“, – sako knygyno „Eureka!“ vadovė Eurika Stogevičienė.
Anot literatūrologės Jūratės Čerškutės, be A. Andriuškevičiaus neįsivaizduojamas XX a. antros pusės lietuvių dailės kritikos laukas: „Jis yra tiesiog puikus ir vienintelis toks – jo sakinys skaidrus, mintis aiški, metafora pagauli, o šmaikštumas preziciškas. Skaitant Andriuškevičiaus tekstus, itin lengvai, tarsi savaime susidėlioja pastarųjų dešimtmečių lietuvių dailės panorama ir, žinoma, tuomečio gyvenimo užkulisiai su visais niuansais, viešomis ir neviešomis detalėmis.“
J. Čerškutės nuomone, tai viena smagiausių, lengvai, lyg nuotykių romanas, skaitomų knygų apie XX a. meno istoriją: „Žavi, patraukliai parašyta, kupina iškalbių detalių, tikslios informacijos, atidžiai suvestų ryšių, kuriuos vainikuoja į metro schemas sugulusios meno srovės ir jas lėmę bei jose nardę kūrėjai.“ Dailėtyrininkė Aistė Paulina Virbickaitė šią knygą rekomenduoja paties įvairiausio išsilavinimo ir amžiaus žmonėms, besidomintiems menu.
Modernaus meno centro išleista knyga paaugliams. Pasak A. P. Virbickaitės, šis leidinys grakščiai balansuoja tarp grožinės literatūros ir meno edukacijos: „Žinau, kad ją mielai skaito dailės istorijos spragas pildyti nusprendę suaugusieji, ir teisingai daro.“
Šią fundamentalią knygą, pirmą kartą apžvelgiančią Lietuvos fotografijos raidą 1839–1945 m., pravartu turėti namų bibliotekoje kaip didžiulį informacijos šaltinį, kurio, E. Stogevičienės nuomone, neatstos nė google.com. Itin įdomu, kad M. Matulytė ir A. Narušytė publikuojamus šaltinius ir faktus palygina su tarptautinės fotografinės kultūros kontekstu, skirtingų politinių laikotarpių tendencijomis.
Užpernai išleista knyga, pristatoma kaip pirmasis lietuviškas gidas po meno rinkos pasaulį. A. P. Virbickaitė ją rekomenduoja bent dėl kelių priežasčių: ji buvo rašoma plačiajai auditorijai, meno joje daugiau nei pinigų, kalbama apie lietuviškus kontekstus.
John Berger, „Ways of seeing“, 1972 m., ir „Bento’s Sketchbook“, 2011 m.
Po to, kai BBC dokumentikos serija „Ways of Seeing“ sulaukė didžiulio populiarumo, legendinis meno kritikas J. Bergeris išleido to paties pavadinimo knygą, kurioje kvestionuoja, kaip mes priimame meną ir kaip į jį žiūrėti. Jo nuomone, vaizdas mus pasiekia daug greičiau ir giliau už žodžius. „Bento’s Sketchbook“ įtraukiančiai pasakoja apie filosofą Benedictą (Bento) Spinozą, jo gyvenimo ir kūrybos epizodus.
Marina Abramović, „Walk Through Walls: A Memoir“, 2015 m.
Performanso močiute vadinama garsioji menininkė ironiškai, juokingai ir itin intymiai pasakoja apie savo nepaprastą karjerą. Dėl įvairių kūrybinių, emocinių ir dvasinių transformacijų jai būtina peržengti pavojaus, baimės, skausmo ir išsekimo ribas. E. Stogevičienė šią knygą rekomenduoja ne tik prisiekusiems M. Abramović gerbėjams, bet ir šios menininkės „neperkandantiems“.
Julian Barnes, „Keeping an Eye Open“, 2015 m.
Žymiojo britų rašytojo meno esė rinkinys. J. Čerškutės nuomone, jis taip pat turėtų patraukti meno gerbėjų dėmesį, nes J. Barnesas „puikiai rašo ir yra atidus estetas, gebantis į visiems žinomus dailės kūrinius pažvelgti naujai, gaiviai ir netikėtai“.