Menininko kūrybą galima skirti į kelias grupes: tai – žaidimas su natūralia šviesa, dienos šviesos efekto kūrimas ir elegantiškų neįmantrių šviestuvų projektavimas. Norvego kūriniuose šviesa suvokiama kaip terpė, kuri gali paveikti mūsų erdvės ir laiko suvokimą, kuria galima manipuliuoti pasitelkiant mechanikos žinias ir kuri gali kurti nuotaiką, jausmą.
Dienos šviesos efektas gali asocijuotis su dienos šviesos lemputėmis, tačiau tai yra ne tai, kur koncentruojasi D. Rybakkenas. Dienos šviesos efekto apšviečiant interjerą ieškojimuose daugiausia dėmesio yra skiriama tyrinėjimui, kaip į vidaus patalpas natūrali šviesa patenka šviesiu paros metu. Koncentruojamasi į šviesos kryptį, šviesos efektus, atspindžius, šešėlius.
Savo darbais „Dailight Comes Sideway“, „Surface Daylight“, „Subconscious Effect of Daylight“ D. Rybakkenas atsiriboja nuo įprasto apšvietimo scenarijaus, kai šviestuvas pakabinamas viduryje kambario. Kūrėjas kviečia patyrinėti dienos šviesos efektą. Savo idėjas jis įgyvendina dirbtinai atkurdamas per langą patenkančios šviesos efektus: šviesos ir šešėlio žaismą and sienos ar grindų, imituodamas šviesos ir šešėlio žaismą dieninėmis užuolaidomis.
Objektai gali ne tik skleisti šviesą. D. Rybakkeno kūryba įrodo, kad jie gali pasinaudoti aplinkoje esančia šviesa. Ir visiškai nesvarbu, ar tai – natūrali saulės šviesa ar dirbtinė, sklindanti iš šviestuvų.
Tai – objektai, kurie žaidžia su šviesa, ją perleidžia, transformuoja, laužo, spalvina ar atspindi. D. Rybakkenas pasitelkia veidrodinius paviršius ir spalvotus stiklo lakštus, kurie kuria netikėtus efektus, tarsi ojektai kybotų erdvėje, taip pat kuria keistas objektų, jų atspindžių ir šešėlių sąveikas.
Šviestuvas „Counterbalance“ yra tarsi naujas D. Rybakkeno kūrybos etapas. Dėmesys koncentruojamas nebe į dienos šviesos efektą, o į lakonišką šviestuvo estetiką, eleganciją, formų lengvumą.
Ne mažesnis vaidmuo tenka kostrukcijai. Išmaniai panaudojami paprasti mechanikos principai suteikia šviestuvams funkcionalumo ir leidžia atsisakyti papildomų tvirtinimo ir valdymo elementų.
Nuotraukos: Daniel Rybakken, „LucePlan“ ir „Kaller Sanner“.