4 priežastys, kodėl verslas nedirba su SEO arba juo nusivylė?

4 priežastys, kodėl verslas nedirba su SEO arba juo nusivylė?

Kodėl jūs vis dar nedirbate su SEO? – paklausėme nedidelių verslų savininkų. Atsakymai, deja, nustebino. Esame įsitikinę, kad SEO yra vienas iš efektyviausių interneto rinkodaros būdų, tačiau vis dar yra verslų, kurie stengiasi nuo šio būdo plėsti veiklą laikytis kuo atokiau. Pasigilinome, kokios tokio požiūrio priežastys.

Turėk ir laikykis strategijos arba kentėk jos nebuvimo pasekmes. (SEO generolai)

Mistika ir magija

Akivaizdu, kad mistikai ir magijai versle nėra vietos. Įmonės skaičiuoja, planuoja, indeksuoja, o ne tiki stebuklais ir antgamtiniais reiškiniais. SEO dar daug kam yra tokia sudėtinga ir paini sritis, kad horoskopai ir chiromantija atrodo rimtesnis mokslas. Iš tiesų, SEO supranta labai nedaug žmonių, o juk bijoma to, ko nesupranti ar negali paaiškinti.

Prie to prisideda ir gausybė mitų bei stereotipų, kuriuos kartais platina net ir patys SEO specialistai, norėdami, kad klientai būtų dar labiau nuo jų priklausomi. „Girdėjau, kad jei tai padarysiu, gausiu „Google“ baudą visam gyvenimui“, – sako apie SEO iš nuogirdų sužinojęs verslininkas. Tokiam suklaidintam žmogui tenka kelias savaites aiškinti, kad „Google“ baudomis nesimėto, o visas klaidas SEO specialistai su laiku gali ištaisyti.

Juodas darbas padarytas – kai kurie žmonės įbauginti, jie pasikliauja pasakomis apie SEO, o ne konkrečiais faktais.

Rezultatų laukti reikia ilgai

Nekantrumas – labai žmogiška savybė. Investavome pinigus į rinkodarą ir jau rytoj turi pasipilti pinigų lietus… Jei tokia nuomonė yra labai tvirta, nieko nuostabaus, kad žmonės nepasitiki SEO galia.

Optimizavimas paieškos sistemoms trunka ilgai. Rezultatai taip pat matyti ne iš karto. Gali užtrukti kelis mėnesius, kol pirmosios pardavimų duomenų kreivės šoktels aukštyn. Daugelį verslų tai gąsdina. Taip yra dėl to, kad verslas nėra užtikrintas rytdiena, jam reikia išgyventi čia ir dabar. Jei visus pinigus investuos į SEO, kuris pirmus rezultatus atneš tik po pusmečio, kaip reikės gyventi tuos 6 mėnesius?

Tvirčiau finansiškai apsirūpinę verslai diversifikuoja investicijas į rinkodarą ir renkasi subalansuotas kampanijas, kai dalis rinkodarai skirtų lėšų skiriama SEO, o dalis – PPC reklamai, dažniausiai „Google Ads“, kurios efektyvumas neužginčijamas.

SEO atveda lankytojų, bet ne pirkėjų

Verslas iš SEO tikisi pardavimų. Tuo metu SEO specialistai rodo, kaip padidėjo lankomumas iš paieškos sistemų. Bet ką iš tikrųjų veikia iš paieškos atėję lankytojai? Kodėl jie neperka? Dažnai į šiuos klausimus SEO specialistai atsakymų neturi arba atšauna, kad tai jau nebe jų reikalas – pardavimais užsiima rinkodaros žmonės.

Kitas svarbus momentas – SEO specialistams dažnai nėra keliamas uždavinys padidinti pardavimus. Jiems keliamas uždavinys – atsirasti paieškoje TOP3 pozicijose su konkrečiais raktiniais žodžiais. Kaip SEO specialistai gali padidinti pardavimus?

Efektyviausias būdas – parinkti pirkti skatinančius ilguosius raktinius žodžius, pavyzdžiui, ne kovoti su stipriais konkurentais iškeliant frazę „automobilių nuoma“, o dirbti su pirkti skatinančiais raktiniais žodžiais, tokiais kaip „Volvo visureigio nuomos kaina Vilniuje“. Reikia tik pasirinkti tinkamą strategiją ir pardavimus galima padidinti gana efektyviai.

Greiti rezultatai – ilgas kritimas

Tenka pripažinti, kad jau yra nemažai verslų, kurie nusivylė SEO rezultatais. Nebesvarbu, ar tikslai buvo suformuluoti neaiškiai, ar SEO specialistai pasitaikė nelabai uolūs ir motyvuoti, tačiau rezultatas po SEO kampanijos netenkino verslo. Taip dažnai nutinka, kai susižavima pažadais apie greitus rezultatus. Visi nori patekti į TOP3 pozicijas kuo greičiau, tačiau neatkreipia dėmesio, kiek pastangų reikės ten išsilaikyti ilgesnį laiką. Kai kurie SEO specialistai irgi siekia greitų rezultatų bet kokiomis, kartais ne visai legaliomis („Black Hat SEO“) priemonėmis, po kurių pozicijos dramatiškai krenta žemyn.

Tokia neigiama patirtis virsta gandais ir stereotipais ir naudojama bauginti kitiems verslams.

Kaip išvengti tokių situacijų ir nutraukti tą pasitikėjimo ratą? Yra vienas būdas – viešumas.

SEO specialistai turi rodyti daugiau teigiamų konkrečių atvejų, taip pat aiškinti savo klientams apie SEO, jo principus, Google reikalavimus ir geras praktikas, kurios tikrai veikia Lietuvoje. Kol SEO procesai bus laikomi po devyniais užraktais, atsiras verslų, kurie nepasitikės šia interneto rinkodaros šaka ir mieliau rinksis brangius tradicinius arba PPC reklamos būdus.

Kaip „imti viršų“ „Google“ paieškos sistemoje?

Jeigu norite greitai pašokti paieškos sistemoje į viršų prieš nusiritant giliai į dugną, ieškokite „seo gatvės banditų“. Jei mąstote strategiškai ir siekiate ilgalaikio SEO dominavimo, jūsų paslaugoms SEO generolai.

SEO srityje gerų norų, kaip ir pavienių šūvių, neužtenka. Jais galima laimėti vieną mūšį, bet pralaimėti karą. Siekiant tvarių ir išmatuojamų rezultatų, reikalinga holistinė SEO strategija, atsakomybė ją įgyvendinant ir profesionalus procesų valdymas. Tai SEO generolų misija.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų