P. Židonio nuotr.

Pas daktarą – išbandymų labirintais

Pas daktarą – išbandymų labirintais

Reikia pas gydytoją – apsišarvuok kantrybe, kad jos netekus sveikata dar labiau nepašlytų.

Išbandymų labirintus perėjęs garbaus amžiaus panevėžietis Vytautas Domaševičius apgailestauja, kad gydymas diena po dienos nuo žmonių tolsta, o gyvą bendravimą nustumia ne visuomet suveikianti technika.
Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija pripažįsta, kad plaukia skundai dėl sudėtingos registracijos telefonu, ir žada dar naujovių – kuriamas skambučių centras.
Į devintą dešimtį įkopusio V. Domaševičiaus pastangos užsiregistruoti pas okulistą A. Jakšto gatvėje esančioje Konsultacijų poliklinikoje buvo bevaisės, nors senjoras, sukdamas registratūros numerį, prie telefono praleido daugiau nei pusvalandį.
Iki šiol V. Domaševičiui būdavo įprasta gavus šeimos daktaro siuntimą pas gydytojus specialistus registruotis nuėjus į Konsultacijų polikliniką. Taip jis registravosi dar pernai.
„O šiemet iš tokios pat ligos užkluptos pažįstamos išgirdau, kad registruotis nuėjus į polikliniką negalima, tiksliau, niekas neregistruoja, reikia jiems skambinti“, – pasakojo V. Domaševičius.
Senjoras pripažįsta tokia naujiena nelengvai patikėjęs, manė, kad pažįstama moteris pati ko nors nesupratusi, tad turėdamas siuntimą prieš eidamas konsultuotis pas vieną šios gydymo įstaigos specialistą nukulniavo prie registratūros langelio paklausti, ar taip gali būti. Ir išties jam atsakyta, kad tikrai neregistruojama – tai daroma paskambinus telefonu.
„Man diagnozuota sunki akių liga, pas daktarą turiu lankytis bent kartą per metus. Tad, pasirūpinęs siuntimu pas okulistą, bandžiau registruotis internetu, bet man nepavyko. Nemanau, kad pats būčiau ko nemokėjęs. Mačiau, kad paskutinė registracijos data – spalio mėnuo, ir kompiuteris išmesdavo užrašą, kad registracija baigta“, – pasakojo V. Domaševičius.

Patarė ištisai skambinti

Nepavykus internetinei registracijai, panevėžietis praėjusį pirmadienį bandė laimę į Konsultacijų poliklinikos registratūrą skambindamas telefonu.
„Nežinau, ar patikėsite, bet tai tiesa: iki išgirdau gyvo žmogaus balsą, paskambinęs laukiau lygiai 35 minutes, tokį laiką įrašė mano telefonas. Kol atsiliepė žmogus, atsakiklis nuolat kartojo, kad visos registratorės užimtos, įrašytas balsas prašė manęs palaukti. Nieko neveiksi, laukiau“, – apie kantrybės išbandymo metą pasakojo senjoras.
Tačiau ir atsiliepusi registratūros darbuotoja niekuo negalėjo padėti. Pasak V. Domaševičiaus, jam buvo paaiškinta, kad pas jį nebe vienerius metus gydantį okulistą visos vietos užimtos iki pat lapkričio ir dabar neregistruojama.
„Man patarė skambinti kuo dažniau, gal kas nors iš prisiregistravusiųjų išsibrauks, gal atsiras laisva vieta“, – pamena senjoras.
Jis liūdnai juokavo, kad dabar kasdien po pusvalandį turės išbraukti iš savo gyvenimo ir, pastvėręs telefoną, skambinti į polikliniką. Gal kuris nors ligonis per tą laiką išsibrauks, gal numirs, tokiu atveju gal ir atsiras galimybė patekti pas gydytoją.
„Papasakojęs šią savo istoriją pažįstamiems, išgirdau jų pasibaisėjimą. Pasirodo, yra žmonių, kurie būdami Konsultacijų poliklinikoje matė, kaip dirbama registratūroje. Jie girdėjo, kaip skamba registratūros telefonai, bet darbuotojos net nesiteikia atsiliepti. Iš pradžių nereagavo dvi registratorės, paskui prie jų priėjo trečioji, bet ir ta nepakėlė ragelio“, – baisėjosi ir pats V. Domaševičius.
Senjoras sako suprantantis, kad registratūros darbuotojos gali būti pervargusios dėl didelio krūvio.
„Bet kad taip įžūliai neatsiliepia turbūt nesuprasti ne tik man, bet ir daugeliui. Kaip taip galima?“ – ir skaudinosi, ir baisėjosi V. Domaševičius.

Vytautas Domaševičius. P. Židonio nuotr.

Vytautas Domaševičius. P. Židonio nuotr.

Skundai plaukia

Paaiškinti situaciją paprašytas Respublikinės Panevėžio ligoninės, kurios padalinys yra Konsultacijų poliklinika, atstovas spaudai Vytautas Riaubiškis patvirtino, kad įstaiga gauna ir daugiau skundų dėl to, jog sudėtinga nurodytais telefonais prisiskambinti į poliklinikos registratūrą. Beje, žmonės skundžiasi ir tuo, kad internetinėje svetainėje www.esveikata.lt taip pat sunku užsiregistruoti pas pasirinktą gydytoją
„Šis opus klausimas šiandien paliečia ne tik mūsų ligoninę – jis yra labai aktualus visoms šalies tiek gydymo, tiek valstybinėms, tiek ir privačioms įstaigoms, apie tai apstu neigiamos informacijos visuose socialiniuose tinkluose. Mūsų ligoninė šiame kontekste nėra jokia išimtis“, – įstaigą bando pateisinti V. Riaubiškis.
Anot jo, per pandemiją gerokai padaugėjo skambinančiųjų į Konsultacijų polikliniką. Beje, skambinti norint užsiregistruoti pas gydytoją yra viena iš dviejų galimybių, antroji – internetinė registracija. Vadinamoji kontaktinė registracija, kai būdavo galima registruotis tiesiog prie registratūros langelio, pasak V. Riaubiškio, išties neįmanoma – tokia galimybė atšaukta. Ligoninės atstovo teigimu, tai padaryta dėl visų saugumo siaučiant koronavirusui. O esami Konsultacijų poliklinikos telekomunikaciniai pajėgumai, pasak atstovo spaudai, per silpni, kad visi greitai prisiskambintų. Todėl, anot jo, tenka palaukti, kol bus atsiliepta į skambutį.
V. Riaubiškio atsiųstuose atsakymuose teigiama, kad šiuo metu Konsultacijų poliklinikoje pacientams registruoti skirti penki telefonai, iš jų du laidiniai ir trys mobilieji.
„Šiais telefonais skambina ir registruojasi gydytojų konsultacijai ne tik Panevėžio miesto ir rajono, bet ir visų Šiaurės Lietuvos rajonų gyventojai. Taigi tai – didžiulės kasdien plaukiančios informacijos apimtys, su kuriomis ne visada pavyksta laiku ir tinkamai susitvarkyti. Tai yra sisteminė visos Lietuvos sveikatos sektoriaus problema“, – pripažįsta V. Riaubiškis.

Laukia pokyčiai

V. Riaubiškio teigimu, Respublikinė Panevėžio ligoninė „daro realius darbus, kad ištaisytų susiklosčiusią nepalankią situaciją“. Anot jo, yra parengtas naujo nepriklausomo skambučių centro projektas, gautas finansavimas ir šiuo metu ieškoma rangovo, kuris galėtų atlikti visus šiuos darbus. Įdiegus šią sistemą, atsiras galimybė prireikus perklausyti telefoninius pokalbius, taip pat bus galima perskambinti tiems, kam patiems nepavyko prisiskambinti į Konsultacijų polikliniką.
Į klausimą, kiek pacientui paprastai tenka laukti, kad patektų pas gydytoją, ir kokie tokio laukimo rekordai – t. y. kiek yra tekę laukti ilgiausiai, V. Riaubiškis tvirtino, kad tai priklauso nuo specialisto populiarumo.
„Kaip žinia, vieni gydytojai specialistai yra labiau paklausūs, kiti – mažiau, tad ir eilės norinčiųjų patekti pas atskirus specialistus nevienodos. Pas vienus tenka palaukti ilgiau, o pas kitus nereikia laukti ilgai. Šiuo atveju pacientai renkasi patys – laukti, nes nori patekti būtent pas tą gydytoją, ar spręsti savo sveikatos problemas greitai. Taip pat aktualus tebelieka ir kai kurių gydytojų specialistų trūkumo mūsų ligoninėje klausimas, o jis tiesiogiai susijęs su spartesniu besikreipiančių pacientų aptarnavimu“, – aiškino atstovas spaudai.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų